Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 13 april 2014

VårStorm

Det blåser förfärligt ute idag. Vi borde ha skitit i att åka till stallet men det gör man liksom aldrig. Och nej det gick inget vidare. Men vi fick bytt däck på transporten i varje fall vilket är bra för på onsdag är det hoppträning och då ska vi försöka ta med den nya ponnyn om det går...och då gäller det att man får köra den. Fabian är ju ganska trygg i de flesta lägen men det var ingen höjdare att försöka sig på en skogstur när träden ligger ner i blåsten. Sen när vi skulle köra lite NH i stället kom en sur gubbe och skällde på mig för att transporten stod i vägen när han skulle hämta gödsel. Det blev droppen så då flyttade jag transporten släppte ut Fabian och åkte hem. Tidigt...

Efter en dusch och dust med rakhyveln för att få bort några kilo extra inför beach14 mådde jag lite bättre. Nej det krävdes lite lunch också innan. Riktigt bra blev det när Miriam svarade i telefon och ville ta en långpromenad trots att det stormade. Vi gick i över en timme bland annat utefter Säveån och njöt av samtal och solsken. Så i kväll är det lite bättre med humöret men min höft gör lite ont så det blev till att rots fram den gamla voltarensalvan igen. Och tänka på att stretcha och träna lite lagom. Snart är det mitten av april och våren är på vår sida. Betet växer och temperaturen håller sig över den magiska gränsen...snart kommer kroppen att få mer än den behöver.

Och i helgen är det påsk så vi får lite extra tid. Det ska bli så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar