Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 16 april 2014

Träning

Det är påsklov för barnen den här veckan vilket har inneburit ett par saker. Ett: dottern ligger och slappar. Två: sonen åker till sin praktikplats trots att han inte behöver...tre skolorna är stängda och IT kollegorna har lov så jag fick jobba hemifrån. Det ger ibland resultat att jag får gjort massor och jobbar för länge eftersom jag kommer in i flytet. Ibland blir det inget gjort alls. Idag började riktigt dåligt efersom vårt jäkla wi-fi slutat fungera. Jag ägnade första timmen med att försöka få support via telefon innan  jag gav upp och clonade min telefon. Då rasslade det till och jag fick skrivit klart ett dokument och skickat det till chefen och kontaktat några viktiga personer om utvecklingen framåt. Men så glömde jag kontakta dem som jag borde kontaktat, eller de borde faktiskt ha kontaktat mig eftersom det är de som vill att jag ska komma och hjälpa till. Nåväl slutresultatet av dagen blev fem arbetstimmar istället för sex och det kanske man kan unna sig när det är lov?

Vår medryttare Ida har opererat sig (inget allvarligt) och har inte kunnat börja rida Fabian ännu. Det innebär att jag har ridit varje dag vilken börjar kännas i min högra höft som smärtar i muskelfästet. Alltså tant är gammal nu...men idag var det onekligen värt det för vi fick ett fullständigt underbart westernpass i en solig och varm paddock. Jag red och Nattis packade transporten med foder och utrustning och tog hand om Manolito. Vi tog med honom på alingsåsträningen idag och det gick förträffligt. Nattis var orolig för att han skulle bli het och okontrollerbar, jag för att vi skulle lasta. Ingen av oss hade fog för vår oro. Manolito klev rakt på transporten. Sen stod han tyvärr inte helt stilla så mellanväggen hade lossat från golvet och var helt skev när vi kom fram. Det är i vänstersvängarna han studsar runt så hela transporten hoppar runt bakom bilen. Det ser ut som om hela väggen buktar men det kan den väl omöjligen göra?  

När vi väl stannade efter de där 45 minuterna var han helt lugn så det är inte för att han är stressad. Det var skönt att han var lugn på stallplan, vi kunde sadla och fixa medan han stod helt stilla. Till och med coolare än Fabian... Träningen gick jättebra! Nattis red bra men var lite försiktig så Manolito stannade på flera hinder innan han hoppade andra gången. Lite bättre galopp och bestämdare ryttare löste det till den avslutande banan som de bara flög över. Hemfärden fick lika bra som ditresan och eftersom det skulle vara påskhoppning behövde vi inte plocka undan hinder idag. Tur var väl det för utav alla öjersjöare var det bara vi där, övriga är på påsklov...förutom en som fick en tappsko i hagen idag. 

Man kan lugnt säga att dagen har varit värd att gå upp för och ponnyn känns plötsligt både prisvärd och han växer för varje dag som går...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar