Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 17 juni 2014

Sommarkänsla...


Solen skiner fortfarande från klarblå himmel och det verkar som om hela veckan ska hålla sig vacker. Till och med på fredag! Det skulle väl vara första midsommar på flera år som inte regnat. Förra året satt vi under parasoller och fick rädda sillen från störtskurar. I år hoppas vi på lite bättre väder men för säkerhetsskull jobbar vi stenhårt på att få lite ordning. På altanen där vi tror vi får plats om vi planerar väl. Kan vi sitta ute är det underbart och inte alls så trångt. Igår höll jag på att få lite panik över midsommarfirandet. Vi har knytkalas och jag är sent ute med att boka vem som köper vad och framför allt med allt festfix. Så här ser det ut i dag...undrar hur det ser ut på fredag?


På jobbet fick jag också lite försommarkänsla då jag gick med sex barn och plockade blommor och filosoferade på sommarängen. Vi tittade lite på korna hos Britt och plockade smörblommor. Det finns mycket mellan himmel och jord att samtala om med små filosofer. Det är alltid så, att de man har just nu är de bästa man någonsin haft i sin grupp. Konstigt men sant. Och två timmar gick väldigt fort. Resten av eftermiddagen flöt liksom på i samma goa anda och även om det blev en lång dag kändes det gott i hjärtat när jag gick hem. Och fixade maten och sen bara slappade tills mamma kom förbi och överraskade. Fick ett gott avslut ute i trädgården med lite te i jasmindoften. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar