Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 7 januari 2015

Första arbetsdagen.

Jag har lyckats hålla mig från onyttigheter en hel dag utan att känna mig det minsta asketiskt lagd. Lite kaffe får man unna sig men känner mig lite inspirerad att köra lite detox som mina gamla kollegor gjorde så här års. Men som sagt, gränsen går vid kaffet! Dock blev det vegetarisk lunch och skippat fika på jobbet. 

Vi lyssnade på en italiensk föreläsare från reggio Emilia som översattes av en som gjorde sitt allra bästa. Lite svårt att hänga med i svängarna men italienska är vackert nog. Satt och tänkte på rödvin och parmesan mest hela tiden. Lite blandat med barntankar, filosofi och en och annan romantisk middag... Lite svag för de där italienarna är man ju... Fast det kanske räcker med den jag har? 

Det var skönt och roligt att vara tillbaka till jobbet i varje fall och den här terminen blir nog ännu bättre än förra! 

Jag fortsätter att googla hästrelaterat och nu kommit fram till att vi ska prova lugnande örter till igångsättningen. Dessutom försöker jag få tag på nån som inte tar alltför mycket för laserbehandling och fått fram ett par namn:) 

Nattis fortsätter med klickerträningen och idag lärde han sig puss! Den här bilden är så söt även om jag har ett och annat att säga om säkerheten i hanteringen. Pussa på mulen? Ingen hjälm!!! Borde skälla lite istället för att dela. Men det gör jag inte för de ser så lyckliga ut båda två.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar