Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 26 mars 2015

Återkoppling...

Det var så roligt att träffa arbetslaget igen och få lämna över våra speglingar och leda processstarten utifrån vår sammanställning. Lite anspänning är det alltid, ska vi lyckas förmedla det vi vill? Syns den röda tråden även i verkligheten? Kommer det kännas relevant spännande utmanande och utvecklande? Och kommer det bli rolig? Ja roligt är väldigt viktigt, för ska man få lust att utvecklas vidare måste det ju kännas roligt på riktigt...själva återkopplingen kände jag mig väldigt trygg i förvissning om att killarna och jag skulle fixa tillsammans. Och det kändes verkligen väldigt bra efter. Upplever att vårt samarbete varit av det exlusiva slaget som man faktiskt inte får till så ofta...ungefär som med mitt vanliga arbetslag som också funderar så där underbart, bekvämt och lagom utmanande. Ska bli spännande att få ta del av utvärderingarna sen...

Jag var ju hemma väldigt sent och för att få i hop stallivet åkte Maken med Nattis till stallet. Han hjälpte till med lite stallarbete och borstade till och med en liten ponny. Sen fick han leda Dancing till paddocken och stå och hålla koll medan Nattis red. Hon tyckte manne var lite spänd och tittigt men det hade gått bra ändå...kanske skönt att slippa sin mamma? 

 Bild bevis på hur nära han står!

På jobbet var vi i skogen i ösregn och kyla och letade myror. Och nej de är inte vaknar så här tidigt på året om inte solen ligger och gassar på. Vi hade ganska kul ändå och dagen kändes riktigt skön. 

Vi bestämde igår att vi skulle försöka ta oss till ridhuset igen om det var möjligt. Vi fick dela manege med en ganska urrig häst så Manne var väldigt pigg pch på tå till en början... Men jämfört med den andra känns han som en stabil nordsvensk...perspektiv på tillvaron... Det var hoppträning på gång men vi fick skritta en halvtimme medan de red fram så vi var väldigt tacksamma. Manne skötte sig bra och det blev en minuts ihållande trav i varje varv och när vi var klara och kände på senan var den inte alls svullen! Inte heller innan ridning idag så nu har vi haft två dagar utan svullnad på raken...det känns gott.

I morgon blir det antingen en skritt tur efter jobbet vid halv sex om Dancing är ledig och annars får det bli vila en extra dag för det är ju ändå fredag och vissa vill ju hem och dricka vin! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar