Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 23 april 2015

Snart är veckan slut igen...

Det var inte helt dumt att gå och jobba idag. Vädret var inte riktigt lika fint som i går men vi tog oss till en dam och hittade grodägg att föda upp på förskolan. Gårdagens trädgårdsjobbet känns idag i flera delar av kroppen, kanske mest otrevligt i nacken och trevligast i själen. Intet är som att rycka ogräs med rötterna ur den fuktiga myllan! 

En dag kan kännas som en vecka så nu är jag kanske inte utvilad så ändå full med energi och tillförsikt.  Våren är här på riktigt. Träden skiftar i grönt och olika brunröda nyanser...jag älskar färgerna i naturen vår och höst. Sommar är underbart men då är det bara grönt grönt grönt. Vägen till stallet är obeskrivbar vacker och idag åkte jag ensam och kunde njuta lite extra. Nattis slutade tidigare och när jag kom till stallet var allt fixat och klart. Bara att koppla på transporten och åka till Ryggebol. Idag för att se på när dottern red sin friska häst. Det var en helt annan känsla att kunna slappna av och bara njuta. Manne skötte sig exemplariskt idag med. Lite väl loj och långsam så vi får nog dra ner lite på det lugnande när hon ska arbeta honom. Det blev bra arbete i 50 minuter och nu uppe i 12 minuters trav. Bara att öka långsamt under tre veckor innan det blir galopp också.

Imorgon är det fredag och Manne får vila, Nattis har något med skolan på kvällen. Jag får väl åka upp och mocka och fixa maten. För första gången på väldigt länge blev jag i dag sugen på att rida lite...

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar