Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 15 februari 2011

Äntligen!!!

Efter ett intressant men inte helt bekväm "Löneprestationsutvärderingssamtal" var jag ganska trött i huvudet och full med nya tankar och funderingar...vad ska man göra med livet liksom? Nytt jobb? Nöjd? Utmaningar? Trygghet? Jag har inte riktigt koll på hur jag själv känner och tänker inför förändringar i framtiden. Man hade ju hoppats på att det skulle vara enklare när man fyllt 40...

Gissa om det var svårt att röra sig i morse?! Fast märkligt nog vaknade jag kl 6 utvilad men kunde ligga kvar i sängen till sju så det var kanske inte så dumt att trötta ut kroppen ändå! För att späda på det hela tog jag ett riktigt rejält ridpass på Tabasco. ÄNTLIGEN! Padocken var mer än ridbar för första gången på evigheter. Har tröttnat lite på att traggla runt på fyrkantsspåret med 20 cm isvallar att balansera mellan på Karis lycka. Vi hade riktigt bra fäste i underlaget som var helt perfekt. Helt plant och stabilt underst och över det ett lager packad med mjuk snö att röra sig på! Eftersom det var uppskottat av en traktor var det tillräckligt med plats gör att göra både vändningar och sidvärtsrörelser. Vi fick till en hel del trav i bra form och några katastrofalt dåliga galopper i fyrtakt ;) Det märktes att det saknades både muskler och kondition, inte bara hos hästen...Jag flämtade som en bälg effter bara några varv och orkade bara inte hålla igång. Fast sen gick det plötsligt lite välfort när Pålle tyckte det var nog med "ARBETE" Ett par bocksprång senare satt jag som vinnare i en riktigt fin galopp... Sen orkade vi inte mer och njöt av att ha användt kroppen idag med.

Nu ser jag fram emot en god fisksopp/gryta och lite TV soffa. Det blev en ganska bra dag trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar