Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 19 februari 2011

det är kul med hästarna ivarjefall...

Om man ska glädja sig åt de små sakerna i livet så är det väl hästarna just nu... Igår visade Tabasco sin bästa och sämsta sida under samma ridpass. vi har kommit igång lite grann nu och padocken är riktigt fin att rida i för tillfället. Det gäller att passa på! Jag började öka traven lite i tisdags och la in lite galopp. det gick ju ganska lugnt och fint med bara lite ruffs i fattningarna. Fast mycket till galopp var det ju inte, onsdagen blev det lite mer...vila på torsdag och så skulle Dottern få rida lite om han var lugn i fredags. Och det gick jättebra. Jag hade lina på för säkerhetsskull men han skötte sig i både skritt och trav så hon ville galoppera lite för att känna hur det känns och det gick ju fint det med. Stora pluspoäng! Och så red jag och det var bästa passet på hela vintern. Sen ville Dottern igen men då tyckte Tabasco att han jobbat färdigt och började bråka! Så det var ju bara att sitta upp igen och vinna den fighten. Vi slogs i en kvart...Han bockade och drog och ruffsade runt i hela padocken som en toke!. Dottern sa förvånat att hon inte trode att hennes Mor kunde bli arg och "SVÄRA" på en häst så där;) Sen blev det så fint så fint i slutet så. Riktigt nöjd var jag men ja ä lite förvånad över den sidan av honom. Han är ju ändå 26 år och borde ha vett att spara sig lite. fast det är klart...jag bad ju honom titta åt vänster igen...

Vi var på S.O.P èn igår. Där säljer de allt möjligt...skade partier och annat. Just nu hade de hästsport saker så vi var där för att se vad de hade innan jaga köper nåt dyrt på horseshowen på fredag. Jag fick tag på en körpisk och en budget gjord! istället för 3000:- blev det 150! JA det är ju inte riktigt samma kvallitet då förstås men jag provade idag och det funkade hjälpligt även om jag behöver bättre tömmar är nylon linan jag tog idag och om jag köper en kortare gjorddel och nån sorts antiglid vojlok så räcker det för de behov jag har just nu... så det blev riktigt kul idag med.
Det var ju ännu en fantastisk vinter dag idag, även om det var mycket kallt när jag åkte till Råda i morse Ned var riktigt kul idag med, Lollo sa att han var den fräckaste hästen idag! riktigt kul att få till den lilla pållen och att hon ger så mycket beröm. Kanske har man kommit över den där tröskeln som jag kämpat med under sista två åren?

Jag känner mig inte alls rädd längre ens när Tabasco studsar runt så där...Fast skulle det vara en annan häst skulle jag nog inte var lika tuff!

Så hästarna är riktigt roliga just nu...Dottern red hopplektion igår och konstaterade att hon nog inte ska satsa på hoppning i framtiden...Det kan man kanske förstå när de har såna ponnys att träna på:)


Hade en trevlig kväll hos en kollega igår men lite trist att inte kunna dricka vin till maten men fredagar är tidigt i säng dagar dels för att jag går upp tidigt på lördag men mest för att jag är så trött efter stalldagen...inte så konstigt kanske...det får bli ett glas som kompensation ikväll:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar