Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 13 februari 2011

Dagen efter?

Kan man bli det utan att dricka något? I så fall är jag absolut det idag. trött och lätt illamående...Träffade min syster och skulle shoppa lite. Tittade på en tömkörnings gjord för 3000 kr på hööks och en för nästan 500...Jag ser absolut att den ena är bättre än den andra men för mina husbehov bestämde jag mig för att inte köpa nån! Får rådfråga kära Amy innan jag gör något alls. Så vi handlade två rör med bomulls rondeller, smink borttagning och en deo på rusta istället för 100 kr. och så tittade vi på kläder som vi inte köpte av samma skäl som tidigare...husbehov. Finns inget!

Vi fikade istället och blev sittande i soffan på café grafitti i K-huset i kållered. Soffan där känns som ett vardagsrum och plötsligt fann vi oss i samtal om livet och döden, sorg och bekymmer och en del små glädjeämnen också förstås. Vi konstaterade att livet onekligen har en solkig kant som påminner om gammal snö i storstaden till och från. Inte helt lätt att alltid vara lyckad, lycklig och vacker...faktiskt ganska svårt till och från, Då är det skönt att ha vänner och en syster och en familj med för alldel :)

Träffade två goda vänner i går och åt middag och satt och pratade till efter tolv innan jag körde hem oss från Härrydaskogarna. Jag är ganska säker på att min känsla av dagen efter är psykisk men det ska bli himla skönt att krypa upp i soffan med en bra film och Lilla Maken. Barnen har sportlov och sover över hos vänner så vi har kvällen för oss själva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar