Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 21 februari 2011

Envis!

En rad golv till... Inte för att jag kan utan för att jag vill! Maken är på markandsundersökning på SIK, säkert får han pröva PRINSESSTÅRTOR ELLER CHOKLADMUFFINSAR just idag. Medan jag lägger golv i mitt anletes svett. Idag var det just anletes svett om man med det syftar på att svetten bryter ut i ansiktet. Jag svettas inte...(inte för att jag är ovanligt fin eller kvinnlig, det bara är så) i vanliga fall men idag kände jag en fuktig hinna på överläppen! Och allt jag fick till var en och en halv rad golv till. Och en blåsa på pekfingret där hammaren ligger an när man slår i planket från kortsidan, vilket tar en halvtimme av pittbullterrier hammring. Och sen när man äntligen fått den på plats så går två plank lätt som en plätt och sen kör man fast helt och får ge upp.

Satte fast lite lister i stället. Lister brukar annars dröja minst ett år efter att jag färdigställt ett rum. Nu är de alltså på plats i halva rummet innan golvet är färdigt...nåt som är bra ivarje fall.

En gång fick jag min personlighet analyserad av en av Mors vänner. Det stod ju en del bra saker där (och en del som man inte gärna delar med sig av...) Ett av persolighetsdragen var att jag "biter mig fast  i en uppgift likt en pittbull" Antar att det är den sidan jag tränar på att släppa lite på när jag ger upp för dagen...eller sätter mig och spanar in en fallande stjärna och önskar mig '
A. en stark man som gör jobbet snabbt åt mig
B. egna muskler att avsluta arbetet med

Favoriten av dessa är givetvis alt. B för man är ju en jämnställd kvinna! Fast varken kroppstyngd eller styrka verkar hålla med om detta...

Nu kan jag välja att hälla upp ett glas rött och krypa upp i soffan och se på TV eller gå och jobba vidare...givetvis kan jag göra en hel del andra val också men det känner jag inte för...inte nu!

2 kommentarer:

  1. Jag är impad! Minns hur det lät när vi la in trägolvet i sovrummet..

    SvaraRadera
  2. Haha...ja man får ju säga att det krävs mer än man har:) impad får du vara om jag blir klar!

    SvaraRadera