Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 23 februari 2011

Halvledig!

Det är onsdag och jag ska inte till stallet! Hovslagaren blev hemma med sjukt barn och medryttaren ska rida i kväll...och jobbet är slut för ett par timmar även om jag ska tillbaka på APT om några timmar. Men jag var inställd på att hälla i mig en varma koppen och rusa till stallet och där snabbläsa läroplanen en gång till och sen snabbrida och sen stressa till jobbet...nu sitter jag mätt i köket och tittar ut genom köksfönstret. I solen flyger feta små fåglar och vår sjunger. Jag ser att julgardinen fortfarande är uppe och även adventsstaken. Om jag tar ner dem måste jag tvätta fönstret och jag kan komma på tusen anledningar till att låta bli.

Jag kunde gå upp och försöka trycka i ett par plankor. Igår löste jag det stora problemet runt element rören och det blev snyggt även om inte ens borrhållen blev helt runda i den hårda eken. Inte konstigt att det är tungt. Maken fick huvudvärk när han tryckte i sista brädan så det är inte jag som är svag! Så det så.... Jag kan också sätta mig i en stol i solen och läsa läroplanen...eller surfa på datorn efter en ny häst som jag ändå inte har råd att köpa, det brukar ta ett par timmar.

När det blir många val så tenderar mycket tid gå åt åt att tänka på vad jag skulle hinna göra nu när jag plötsligt har 4 hela timmar över, oplanerat! Istället för att sitta här och fundera borde jag göra...då kanske jag hinner lite av allt istället för att behöva välja? Ja så tror jag att jag gör. Först en planka eller två...sen ut i solen och jobba...sen äta lite mellis och så till jobbet. Jag ska bara tänka lite på i vilken ordning...sen börjar jag...

(ska bara surfa liiiite först)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar