Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 22 februari 2011

ohh...

Har ridit rakt fram idag. Det är inte så lätt som det låter. Efter att ha bråkat en vecka med lilla hästen låg jag och läste en artikel i eqipage i går kväll. Ord som "rakt fram i friskt tempo" låter så lockande. Vi försökte skritta rakt fram till en början men Pålle är som en ål...en slinka hit och en slinka dit... och om du gör si gör jag så...Men efter en kvart skritt raktfram på fyrkanten fick jag plötsligt tag på båda sidorna. Jag hade glömt vikten av det när jag började öka konditionen. Så idag hade vi inget bråk men en riktigt trevlig skritt och lydig. Och de sista fem minuterna som jag travade sökte han sig framåt neråt precis som han ska när han är avslappnad...HÄRLIGT!

Fast en sak undrar jag. Hur kommer det sig att en hel skolklass kan röja runt och skrika i skogen utan att hästen lyfter på huvudet när han skenar om någon råkar knäcka en gren på samma ställe? Hästar är riktigt konstiga djur!

Imorgon kommer hovslagaren och skor så det blir nog inget ridit imorgon för vi har arbetsplats träff på kvällen och teampilot möte hela förmiddagen. så ikväll blir det ett nytt tag i läroplanen. och golvet? Ikväll har jag ingen lust alls. Kära syster kommer hit och äter middag och ska hjälpa oss installera en rauter som sonen köpt/fått och som jag inte har en aning om hur den funkar. Det är så kul att lära sig nåt nytt och golvet lär ju ligga där det ligger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar