Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 1 mars 2011

helt färdig:(

Det är dagens underdrift faktiskt. Ryggslutet är slut kan man också skoja till det med...om det nu går att skoja om det. Riktigt ont gör det efter att jag suttit en stund men nu har jag fått tidhos doktorn som ska ge mig lite tabletter. Fast när man läser biverkningspacksedeln till tabletterna inser jag att jag inte alls vill stoppa i mig sådant...blödningsrisk, tjocktarms inflammation...hua. Man kan ju få hypokondri för mindre! Just hypokondri är annars en av de sjukdomstillstånd som är mest svårbotat, åtminstone hos mig. Jag minns när jag hade blodproppar i benen efter varje träningspass som ung. ( ja jag insåg att det fanns ett samband med träningsvärk)

Jag har insett att det inte blir nån ridning denna veckan, jag får vara glad om jag kan tömköra lite försiktigt. En sån tur att jag köpt nya tömmar då, eller hur? förhoppningsvis mår jag bättre på fredag för då ska både mockas och fodras och jobbas lite lagom i stallet. Och jag vill verkligen inte missa lördagens ridning, eller jobbet heller för den delen så nåde lilla doktorn om han sjukskriver...

Jag lyckades jobba hela dagen igår, utan vikarie dessutom. Det gjorde så ont när jag kom hem men jag ficklåna Mors spikmatta och faktiskt kändes det lättare efter 15 minuter självplågeri. Och när jag vaknade i morse kändes det mycket bättre,fast det räckte tyvärr med att vara på benen en halvtimme innan det började smärta igen. Jag funderar nu på om jag inte borde kunna utföra barn gruppsarbetet liggande i soffan. Kom alla barn så ska jag berätta en saga...det borde funka!

2 kommentarer:

  1. Eller också kan du ju prova att ta det lite lugnt ett par dagar! Tänk på att du har passerat det hedervärda åldersstrecket.. Stod det något om alkoholhaltiga dryckers intagande i samband med pillren?

    SvaraRadera
  2. Jag är jätteduktig på att ta det lugnt...jag är bara dålig på att göra det när jag behöver...Det stod nog inget om alkohol, fast jag läste bara som hastigast det jag ville läsa;)

    SvaraRadera