Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 27 februari 2011

färdigt!

Äntligen färdigt! Maken fick göra en stor insats idag och fixa den minsta biten...Det var bara den lilla 4.5 cm strimman utefter väggen kvar men ryggen gjorde det omöjligt att böja sig. Då är det tur man har en stark man.
Och tänka sig, listerna kom på plats på en gång och han skruvade ihop vår nya säng i ett nafs...Nåja han har lagt hela dagen i rummet så ett nafs var kanske att förminska insatsen lite. Jag är glad att det är klart men lite besviken att det blev maken som la sista handen vid det hela...jag kan ju inte hävda att jag lagt golvet själv då ;)

Och sängen är nybäddad och ser bara så bekväm ut. Nu ska vi bara få in bokhyllor och sortera bort all skit som ligger där efter arbetet. Snart kommer en bild på resultatet. 

Det är viktigt att få dit den bilden för min erfarenhet säger mig att det bara är fråga om dagar innan det är fullt med tidningar och viktig post på fel ställe. Man kan ju undra om det var värt det? Och om inte ryggen snabbt bättrar på sig är det risk för att golvet blir riktigt dyrt, en karensdag är som sagt inte gratis!

Det är heller inte gratis att hålla på med Hästar. Vi hade en riktigt trevlig kväll med ridgruppen på Råda igår. Vi var först på Tara och åt middag och sen var det tävlingar hela kvällen. Riktigt bra och spännande och svenskarna tog hem både 2 och 4 plats i hoppning och 2.a i dressyren! KUL...




Dyrast blev det ändå på MÄSSAN...jag har ju nästan fått till min tömkörnings-utrustning för minipris. Men när jag låg och tänkte på kvällen funderade jag på om jag inte skulle köpa något mer.Kanske ett nytt täcke till hästen?...Eller varför inte ett par proffstömmar? nu när jag ändå sparat så mycket pengar på att handla rea saker och satt ihop dem till en perfekt gjord! Sagt och gjort...12 meter lädertömm, mjuk och följsam inhandlades för 500 spänn...Det var nog det dyraste jag investerat i till hästen än så länge...(jag snålar på de onödiga sakerna...) Och så tänkte jag att man blir ju rik nån gång kanske så jag borde hitta något fint till mig själv också...Men det blev Dottern som blev den lyckliga vinnaren...En styck mountain horse jacka för halva priset...jummy...fast jag borde inte handla till Dottern varje gång jag vill ha nåt för mig själv...Det är klart, jackan jag ville ha kostade 900 på rea så på sätt och vis kan man säga att jag fick mycket för de pengarna ändå. Och visst är den snygg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar