Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 7 mars 2011

Hemma...

Hemma idag...Det är lite snopet. Jag som kämpade på så hela förra veckan men ont och tabletter och vila och jobb bara för att jag absolut inte vill vara hemma sjuk. Men så har Medecinen gett en ökande magsmärta under veckan. Den har kommit krypande och i natt kändes det som värsta mensvärken. kallsvettig och dålig sömn blev resultatet av det så klockan sex i morse var det inte ett alternativ att gå upp...

Glädjande nog är inte ryggen sämre trots att jag skippade tabletten idag! Om man nu ska glädja sig åt något...Så nu har jag bestämt att de där Orudis, de kan jag klara mig utan! så det så...Dagen har jag ägnat liggandes i sängen med Datorn som sällskap. Det var inte dumt. Fick gjort ett roligt lyssna och gissa spel som jag ska ha på jobbet i veckan och visa på digital kompetens på fredag kanske. Det innebär att jag kan lägga ett par timmars planeringstid på dagen och i gengäld vara helledig en fredag. Det är synd att jag inte kan få betalt för det...Karensdagar är dyra och nu har jag två stycken det här året redan och det är bara mars...jag hatar att förlora pengar, det är nog nästan det som svider mest, efter magen då...

Och det får mig osökt att tänka på det där gymkortet som jag bestämde mig för att använda och nu inte kan använda trots allt...undrar om jag ska köpa en Yoga DVD istället? Det blir billigare. Om inte annat kostar den inte att inte använda! Så får det bli....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar