Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 9 mars 2011

men var är våren?

Vi väntar och väntar...det var lite vårkänning i helgen. Igår blåste det lite kallt men dagens väder tar priset. Vi han precis få på barnen kläderna när snöstormen från "de nedre regionerna" (och då menar jag inte kroppsdelar) slog till. på 10 minuter var marken vit...efter 30 kunde vi göra snögubbar. Nu har vi redan fyllt kvoten av snögubbar med råge så det var bara ett tappert barn som ansträngde sig.

Jag ska villigt erkänna att jag, som annars trivs bra utomhus, väntade i lä på att få gå in. Jag kände en enorm tacksamhet över att en kompis till mig lovat att rida och borsta Tabasco i dag. Direkt efter jobbet var jag på utvecklingsamtal med Sonen och hans lärare...Det går bra i skolan, betyg i alla ämnen! därefter blev det sängen igen i ett par timmar. Det blir snart bättre i ryggen...snart. men jag tror inte att jag kan jobba nästan 9 timmar i morgon så jag har tänkt att vara sjukskriven halva dagen. Det blir på förmiddagen för rent praktiskt är det dumt att ha vikarie på eftermiddagen och för egen del spelar det ingen roll om jag ligger i sängen på förmiddagen eller eftermiddagen.

Jag blir lite stressad över att inte kunna rida. Tabasco har jag ju roligt med från marken och när det blir bättre kan jag ju börja blanda lite longering och rida korta pass. Men Råda! Nu har jag 4 igenridnings tillfällen som jag ska försöka hinna med innan terminen tar slut. Det får inte bli fler så jag borde ta mig dit på lördag...har jag det minsta ont på fredag lovar jag att jag inte ska åka dit men håll tummarna för att det är över till dess!

På fredag är det dessutom Digital kompetens så då lär jag känna av om det fortfarande är problem...Hittade en ny "leksak" på nätet för att piffa till sina foton...frågan är vad man kan göra med dem...Så här blir det...några förslag på användningsområden?!

Det blir alltså som ett digitalt polaroidkort...väcker ett och annat gammalt minne till liv:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar