Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 6 mars 2011

Inte så smart som jag tror....

Efter att ha insett att ridning antagligen inte står på att göra listan på ett tag åkte jag med dottern till stallet  och njöt av solsken och plusgrader. Det känns verkligen att våren är på väg. Man ser det på ljuset om inte annat och i sol och lä stod termometern på 20+. Det innebar ju ca 6 + grader och lite blåsigt i praktiken, men man ska njuta när man kan. Jag red inte. Det var bra och smart...jag tömkörde istället och eftersom jag har massa goa mediciner i kroppen känns det inte alls när jag går. Så vi höll på i 40 minuter. Jag börjar få lite kläm på det hela nu och Tabasco är så trevlig att hålla på med. Vi fick till massa övergångar och temopväxlingar. Vi lyckades till och med växla mellan hög och låg form i trav och öka minska steglängden...till och med en liten skänkelvikning gick vägen innan ryggen tröttnade. Kände mig så smart där jag stod och vilade ryggen... och njöt av att vara "hästägare"

Men det är klart...sen mockade jag med hjälp av Dottern (som fick köra skottkärran till stacken, bära vattenhinken, tvätta krubban, köra in en bal med torv och fixa kraftfodret medan jag plockade upp häst pluttarna i boxen) Tur jag hade henne med för framåt fyra tiden började ryggen kännas av lite mer och sen lite till...inte så smart som jag trodde alltså...

Och i morse vaknade jag av att det gjorde ONT! men stax efter frukost och en liten kapsel Orudis så var ryggen finfin igen. Så jag ringde Kära mor och frågade om vi skulle ta en vår tur nånstans...Det blev en tripp till Alingsås där vi vandrade runt långsamt och njöt av solskenet och en god lunch. Inte medan vi vandrade runt förstås, vi satt still när vi åt. Och sen inhandlades två par strumpor så man kan säga att det var en shoppingtur.'




Jag hoppas att våren verkligen smyger sig på oss nu. det känns som om den är nästan runt hörnet. Snön är borta i trädgården men det är inte mycket till vårprakt ännu. Men inspirerad av solen tog jag en liten tur runt för att se om jag kunde hitta några vårtecken. De är inte stora men de finns där, om man tittar noga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar