Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 21 mars 2011

lång måndag...

Ja plötsligt känns då helgen väldigt avlägsen. När man klämmer in 12 timmars arbetsdag på en måndag så har man ju nästan gjort en halv vecka redan. Och ska sanningen fram så klarar inte den gamla kroppen så mycket nöje på en gång som jag lyckats klämma in på ett par dar...fredagsvin och lördagsvin...stall,stall och ...stall och så en stadspromenad. två middagar i gott sällskap...ja inte underligt att man är något trött ikväll.

Och det är ju alltid trevligt med arbetsplatsträffar och pedagogiska samtal, som dessutom kändes riktigt givande idag, men det tar på krafterna att vara aktiv. Det verkar ju ändå som om våren är på väg. det var riktigt skönt att vara ute halva dagen. Imorgon ska jag träffa min rumskompis från london. Vi tar en stallrunda så kan jag slänga upp henne på hästryggen en stund så kommer ryggen lindrigt undan...hehe...hoppas hon vet vad hon ger sig in på!...

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Nu var det längesen vi hördes av, hoppas att det går bra för dig och Tabasco ;) Han ser i alla fall mycket yngre ut på korten än vad han egentligen är :P

    Jag har dock tyvärr slutat rida min medryttarhäst Tabasco, det var ju ifrån början tänkt att jag själv skulle ta mig till och från stallet med buss men eftersom att bussarna inte går då de ska så missar man alltid någon buss vilket gör att man får vänta ytterliggare en timma på nästa (och detta är om man har tur).

    Istället har jag börjat rida Gismo i Partilles stall, den ponnyn som du också hade ridit. Såg en annons på blocket och efter en provridning m.m så kunde jag få bli medryttare. Är supernöjd med allt som hör dit till. Mycket lättare att ta sig till stallet med buss och dessutom kan jag ta mopeden nu när det börjar bli finare väder. Jättehärlig häst verkligen, envis och lite svår men ändå riktigt rolig att rida.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Kul att du rider Gismo! Han är en charmig ponny ävem om jag bara red en gång, och då var han halt men han hade trevlig gång tycker jag:) Det är trevligt i gamla stallet och lätt att ta sig till...Jag trivs jättebra i mitt stall men saknar ridhus! Kram annkin

    SvaraRadera