Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 22 mars 2011

Stalltisdag delux.

Idag tog jag med min goa rumskompis från London till stallet. När hon bjöd hem mig på kaffe var det naturligtvis hembakt. Jag älskar hembakt men hatar att bli bjuden på det. Enbart eftersom man känner ett lätt behov av att bjuda tillbaka. Skönt då att hänga i vackraste stallet i partille och kunna skylla på köket när man trollar fram kaffe på påse, ballerina kakor och massariner inköpta på närlivs i Jonsered på väg dit...JAg måste ändå säga att det inte spelar någon som helst roll för inget går upp mot fika i ett stall, framför allt inte efter en ridtur. Frida har ridit förr och fick den stora äran idag. Naturligtvis brallar han och galopperar iväg med henne. Vad är det med den hästen? Så gör han aldrig med mig...(nästan) om han blivit rädd kunde jag väl accepterat det men så där bara för att retas...grrr matte får skämmas:) Jag red lite skritt idag bara, skänkelvikningar som blev riktigt bra och Frida passade på att klämma in ett par kort. Inte för att Tabasco är sitt vackraste...men jag ser nöjd ut och skänkels ligger ju rätt för en gångsskull...eller nästan rätt ivarjefall!

För att  bevisa detta hade jag ju tänkt att lägga in en fin bilde men just nu verkar inte det verktyget funka.
Jag Lekte lite NH också som Frida filmade. Man ser på filmen hur otroligt mycket roligare det är med Marklek än att bli riden. Öronen spelar och han tittar på mig hela tiden...ska försöka reigera och lägga en film här, kanske imorgon om jag orkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar