Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 26 mars 2011

Stall, stall och stall!

Mycket blev det idag. Först en jättekul lektion på Råda men jag tror jag borde tagit det lite lugnare. Jag red lätt och stod i galoppen men vi jobbade massor med skritt skänkelvikningar och vändningar och det tog mycket mer än jag trodde. Jag har verkligen inte en muskel kvar efter att först ha fuskat med ridning och träning hela vinten och sen varit i 5 veckors totalvila. Ställde mig på en våg häromdagen...jag får nog göra en överläggning med mig själv snart! Om jag fortsätter i den takt jag gjort hittills är det nog inte ett alternativ att tänka på ponny, hehehe. Och så har jag dessutom sagt upp mitt träningskort på sportlife. Men jag har beställt en DVD om yoga, alltid något som man säger. Sen ska den ju användas också men det blir en senare fråga.

Igår satt vi och tittade på en film tillsammans. Jag var lite stressad av nån anledning men plötsligt så där 10 minuter in i filmen upptäcker jag att vi har ny tv! Med tanke på storleken och att den var platt så borde jag uppmärksammat detta betydligt tidigare. Hoppsan! Den ser dyr ut...inte bra för ponny kontot:)

För Dottern gick det riktigt bra idag. Hon red programridning på snälla Bonnie och gjorde riktigt bra ifrån sig. De fick inget protokoll eller så men Ridläran kommenterade vad de gjort bra och så fick de göra om det som gått mindre bra. Dottern fick bara massor av beröm för både vägarna och ridning så nu är hon laddad för morgondagens tävling och räknar kallt med en rosett. Det han bli ett hårt fall men hon hade riktigt roligt idag även om det såg ut som om hon tänkte kräkas på ponnyn innan hon kom igång. Och som hon glatt säger kommer det i varje fall inte kunna "gå lika dåligt som på din första tävling mamma". I detta ligger stor visdom....



1 kommentar:

  1. Sv; Ja, det är toppen! Det finns åtminstone till alla, och då menar jag alla, kroppsdelar. :P Så du kan köpa allt så blir det nog heltäckande. ;)

    SvaraRadera