Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 23 mars 2011

Masage!

Ahhh och ohhhh och lite aj...Jag vaar hos MasageMaggan igen för att få mina ryggmuskler justerade. Det var mycket bättre idag det kändes men då hittar hon nya onda punkter att misshandla med sina hårda fingrar och kokheta laserapparat. Det kommer att kännas ett par dar och jag undrar hur det kan bli bättre av det här. Fast uppenbarligen blir det det.

Eftersom jag hade bokat tid på eftermidagen var jag tvungen att ta en snabb sväng förbi stallet. Det var ändå vilodag för hästen idag så det passade ju bra. Tyvärr blev det inte nån vilodag för människan. Plockade in i stallet och tog av täcket. För att vi skulle ha lite extra mysigt fick han lite hö att knapra på och jag ryktade i boxen. Jag brukar göra i ordning i stall gången eftersom han kan ha svårt att stå stilla ibland...men inte idag alltså. Mums mums...och jag borstar i godan ro när han tittar upp vänder rumpan åt och går! Rakt ut ur boxen. Men vi har ju jobbat med lydnads träning sista tiden så det löser sig nog....inte! ut ur stallet, ut ur logen över gårdsplanen till hösilagebalen. Där stannar han och äter tack och lov! Ända tills jag kommer för att fånga. Pumpan åt och in i Britts trädgård! Ut på gärdet! långsam utstuderad skrit men järnkoll på vart matte är...Nonchalant tar han en tugga gräs och vänter tills jag är precis framme...sen iväg i skritt igen...I 15 minuter jagade jag runt skrället på gräsmattan innan jag kommer på att jag ska driva honom bort och sen backa...Jo när handen närmar sig godisfickan kommer han snällt.

Jaha? så mycket för NH och lydnads träning...det får bli en tur i helgen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar