Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 25 mars 2011

Som det rasar!

Vintern rasar ut för fjällar och tiden bara rasar iväg...och inte har jag hunnit med en enda av alla de saker som står på lisan av saker att göra innan man blir 100. I morse vaknade jag med spännings huvudvärk och insåg att jag shoppat hela natten. Och sprungit i okända stall och letat efter ridskolehäst att rida och nån sorts grej till pessoabettet...Nja man kan väl säga att det inte är vad som kallas skönhetssömn i varje fall...vill dessutom minnas en trögflytande lerig flod som jag var tvungen att dyka i...FY för nattsömn ibland, och det var dessutom inte veckans första mardröm! Jag kan bara tolka det som stress och oro för att inte riktigt räcka till på de stackars timmar man fått fördelat per dygn.

Jag har i varje fall hunnit jobba ett par timmar tagit sonen till doktorn och varit i stallet några timmar under dagen. Jag vet att jag lovat mig själv att inte rida utan sällskap men jag var såååå sugen! Så det blev en halvtimmes skritt och några långsamma varv i trav. Det gick bra men det känns allt i ryggen. jag vet inte om det är träningsvärk eller ryggraden men det var kul i varje fall!. Sak bättre på musklerna med ett nytt handikapp pass på Ned i morgon bitti sen får vi se.

Dottern ska tävla i helgen för första gången. Ett travprogram  ska det bli är tanken. i morgon får hon träna programmet en gång i ridhuset och på söndag är det tävlings debut. Hon har fått låna en ridkavaj och vi ska försöka hitta ett par vita byxor till dess. Lite nervöst är hon och jag med...fast inte för samma sak...jag är mest rädd att inte hinna till de olika aktiviteterna som sk klämmas in i helgen. så kan det va ibland....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar