Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 30 mars 2011

Nu!


Där var den...våren, på riktigt alltså. Jag vet att jag utlyst den vid minst ett tillfälle förr. 10 + sol och framför allt , jag gjorde första våraktiviteten i trädgården. Eftersom jag akutlasrade ryggen i måndags och ynkade runt hela dagen igår så innebar våraktivitet framplockande av små trädgårdsmöbler (vila) hällande av jord i kruka (vila) Planterande av vissa vårhjälpmedel (VILA)  Och sen kaffedrickande i solen. Jag fick lite jord under naglarna och en påminnelse om varför jag älskar trädgårdsarbete. Tyvärr känns det som om jag får avvakta ett par veckor till innan jag kan ta i tu med stora vårbruket. Det brukar ta ungefär 10 timmar att klippa bort gamla perennblad och rensa första ogräset. Och då står man ju dubbelvikt och helst orkar man bära runt tunga saker också, inte läge just nu alltså...

Jag hade världens bästa tömkörningspass i stallet igår! Jag tror jag utan tvekan tömkör bättre än jag rider. Nu är ju det i och för sig inget mått på hur bra jag tömkör men Hästen rör sig som en häst ska när jag står på marken och lite mindre korrekt när jag sitter på. Deprimerande när man tänker på det. Jag har ridit snart 6 år men bara tömkört i 6 månader... Nu ska jag faktiskt inte till stallet på en vecka, det känns lite märkligt.

Lite märkligt var det också att sitta i solen och känna värmen och höra talgoxarna sjunga från en gren i äppelträdet. Och det skulle vara jättebra att klippa dem snart,träden alltså, men det tror jag inte kommer att hända i år heller...
Blåa vitsippor (drivna)

Backsippa

Blåsippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar