Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 1 april 2011

Stockholm by day

 Födelsedagstårta på tåget.

 Efter lite kaffe och en del fniss insåg några i bekantskapskretsen att det enda som hjälper mot åksjuka är prostafen, i brist på det rödvin...Vi blev inta avslängda i Växsjö. troligen för att vi inte passerade just den staden....
Väl framme njöt vi av lite bubbel i soffan så klart och sen en god middag. Maken får akta sig. tror han precis fick konkurens om de bästa Sicilianska köttbullarna.

En av de större anleddningarna att åka till Stockholm är att träffa sina vänner...man kan också träffa på sin familj och dricka kafe på 7 eleven. Det blev en timmes promenad på stan innan vännerna kom till stan. Vi hade haft en liten tur till Ambasaderna för att fixa pass till barnen. Det var faktiskt lite romantiskt att promenera runt på stan ...kanske för att vi strax skulle åt skilda håll för ett par dar då jag blir kvar här i storstaden medan  familjen redan är hemma igen...

Vi hade lite kultur i oss först på fotografiska museet. Vi såg tre olika utställningar varav den ena en känd mode fotograf. Albert Watson. Många bilder hade jag ju sett tidigare men i betydligt mindre storlek...
Efter var vi lite mindre kulturella på Gondolen. Fantastisk lunch på ytterfilé och en flaska rödvin...enda missen var väl att stackars kyparen trodde vi gav så där 300 kronor i drick innan vi bad om växeln tillbaka...det vart rätt tyst en stund. Undrar vem som tyckte det var mest pinsamt? Gissa vilka som skrattade hela hissresan ner?. Gissa vilka som ville ha mer vin?
 Så nu sitter vi i lägenheten och dricker rosa bubbel och njuter i väntan på Dam nummer 7 som väntas innom kort...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar