Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 21 april 2011

Ljuvliga vårdagar...

Jag hade en så otroligt lugn dag på jobbet. Det är inte klokt vad tråkigt det är...Först sovmorgon och sen sitta i solen och prata med trevliga små människor i några timmar innan det blev barntomt och jag fick gå hem lite tidigare. Man får visst göra det när det är röd dag. Det var första gången det hände mig på 15 år! Mycket märklig känsla, jag brukar annars ha lite svårt att komma iväg från jobbet mina sena dagar eftersom jag ofta råkar dra igång något viktigt som måste avslutas. Men inte idag alltså, idag åkte jag hem till min trädgård.



Det är så mycket jobb kvar att göra. Det är kanske det jag gillar allra mest med trädgården, att det alltig finns något att göra. Idag köpte jag tre stål spaljéer som jag ska vira i hop runt en alldeles för stor och tung rosbuske. Jag tror det blir bra. Sen har jag klippt det mesta av rosorna, mest död ved men även lite ansning där det behövdes. Och dessutom han jag räfsa ur löv och klippa perenner. Man kan nästan inte förstå hur varmt och skönt det är, över 20 grader mitt på dan i dag med. Då är det underbart att bara jobba på och njuta. Synd bara att kroppen är lite för svag ännu. Men jag ska inte klaga längre för nu har jag ju kunnat rida riktigt ordentligt flera dagar utan att det har blivit värre. Men grävning dröjer nog ett tag till tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar