Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 18 april 2011

Underbara trädgård!

Solen lyser bara helt underbart och kinderna färgas röda av utomhusluften. Var naturligtvis ute hela dagen på jobbet först. Sen kom jag hem och kastade i hop lite klassisk husmanskost! Jo idag var det ihopkastat men det kom sig av en liten miss i gårdagens planering. Maken plockade fram nåt söndagskött ut frysen som jag skulle göra nåt av...efter att ha tappat bort tiden i trädgården först...Det visade sig vara nötbringa. Alltså plan B. Pizza! Och medan vi åt och tittade på film (Maverik) kokade köttet i tre timmar...så idag var det bara att göra pepparrots sås och koka potatis...Perfekt!

Efter maten han jag ut en sväng i trädgården. Termometern visade på 18.7 grader..det är väl inte helt säkert att den stämde helt men varmt var det och solen låg på. Jag klippte lite rosor, långsamt i en säck till förbränning. Jag vet att det var lite tidigt men solen ska lysa hela veckan och musöronen kommer nog om två dar eller så. Det viktigaste med trädgårdsarbete är att sitta stilla och titta. Jag lyckades plocka fram lite trädgårdsstolar till rosenbersån. En var lite ostabil, det hade fallit bort 10 cm från ena benet...kan det ha varit en liten kanin framme och gnagt? Nåväl solen sken in genom träden i skogen bakom huset och det var perfekt att sitta stilla och titta där.

Sonen Kom hem precis i tid för att lyfta ut alla mina tunga saker ur växthuset. Och han gjorde det helt frivilligt...Stark är den lilla pojken också....en järnbänk under ena armen och mina tunga vänner under andra. Det blir pluspoäng. Och Dottern gräver ur jorden i växthuset som ska få ett nytt liv i en träpallkrage och andra växter än tomater...Underbara underbara trädgård vad jag saknat dig hela vintern:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar