Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 17 april 2011

Vårbruk...

Det stora vårbruket brukar komma första helgen i April men i år satte jag igång idag, 17 April...tror aldrig jag varit så sen. Och med ryggen tar det också otroligt lång tid. Men jag har gjort ett bra dagsverke trots allt. Perener i 5 rabatter avklarade och bara en stor kvar. Lite ogräs försvann på en gång och Maken hjälpte mig flytta ett par Irisar till dammen. Finns inte mycket som slår vår rensning när det gäller tillfredsställelse. Vad är vackrare än ren jord och små knoppar?

Det är fantastiskt skönt att vara utomhus när våren äntligen kommit, och ge den ett par dar till är det väl sommar innan man hinner blinka. Tyvärr är det en hel del jobb kvar innan man kan säga att vårbruket är färdigt. Jag måste laga växthuset och dammen och byta ut all jorden i växthuset med...Ska beställa kanalplast till taket i stället så slipper man byta så ofta. Inte lika snyggt kanske men är sidorna i glas ser det bra ut ändå hoppas jag. Det är försent att dra upp egna plantor i år så jag har inte riktigt bestämt vad jag ska odla. Potatis blir det inte på ett par år eftersom jorden måste vila och ytan är inte stor nog för växelbruk. Kanske blir det ett år att samla ihop och bara njuta av det som redan växer? Förutom att jag planerar en ny rabatt vid dammen med Mormors växter...

När jag slet som mest kom kära Maken ut med te och varm macka med kyckling och en melon till efterrätt. Då känns det helt ok att leva, framförallt när solen värmer och katten ligger i knät... Här kommer lite fina trädgårds bilder i varje fall.


                         Pandoras solstol                                                Mormors Dillpion börjar visa knopp...



                    Vackraste krokusen                                                            backsippa i rött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar