Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 22 april 2011

Nästan sommar?

Idag var det nog faktiskt varmare än en helt vanlig svensk sommar dag. Ca 20 grader i skuggan och mycket mycket varmare i solen...Jag gick upp tidigt för att kunna nyttja dagen. Otippat för att vara mig jag vet...Faktum är att jag vaknar vid 9 tiden varje helgadag nu för tiden. det kanske är så att man börjar bli gammal? Mor sa alltid att jag skulle bbörja vakna tidigt när jag blev vuxen. Kanske är det det som hänt?

Jag känner mig särdeles vuxen  i stallet. Idag red jag ut i skogen med mina stallkompisar och deras små ponnys. Jag har ganska trevligt och glömmer ibland bort att de är yngre än min Son. hmmm? Vi red en härlig skritt tur och sen följde de små ponnysarna mig tillbaka till gärdet innan de gav sig iväg för lite galopp. De tär min rygg inte redo för än, framför allt eftersom all utomhus galopp hittills inneburit bocksprång på stället:) Jag fick slita ganska hårt för att komma hem till stallet eftersom Tabasco vände hela tiden för att springa tillbaka till sina små ston. Och han blev tokig i hagen och sprang och gnäggade till se kom tillbaka.Inte hjälpte det med lilla Putte som sällskap inte...

Väl hemma hann jag duscha och sen gräva lite trädgårds land. Sonen hjälpte mig gräva grönsakslandet på 20 minuter...förstår inte vart den energin kommer ifrån? Själv har jag ont i ryggen bara av att titta på...Men det är ingenting som inte årets långfredagsdrink löste. jag provsmakade lite, den är stark...och god. Nu far vi till vännerna med alla barn utom vår Son som konsekvent vägrar umgås med äldre och yngre. i morgon ska han följa med mig till stallet! Kanske kommer han borsta lite, kanske vågar han sitta på hästen i två minuter...varför han ska med? Flickvännen rider och ska prova Tabasco...vad gör inte en kärleksfull Moder för sin Son?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar