Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 25 maj 2011

Nu blir det svårt.

Det var en spännande dag idag! Jag hämtade Dottern tidigt från skolan och Kompisen på golfbanan. Båda barnen tog sig lite ledigt för idag hade vi provridningstid på Ranchens. Två ponnys hade vi valt ut till en början Bailys och Fabian. Vi trodde en del på bailys faktiskt men hade hört att Fabian drar sina ryttare över huvudet när han inte vill jobba. Vi kom till Ranchens i full storm så hästarna fick visa tempramen ganska ordentligt. Det var bra men ganska snart insåg vi att Bailys inte var något för oss. Nu sitter ju Dottern som gjuten så hon hade inga problem att sitta kvar när det skuttades lite i början. Lite för liten för Kompisen (för att inte tala om för mig...) Och väldigt mycket nerv...dessutom var den rädd för massa saker...och fux!




Fabian däremot var en klippa! Trygg, stabil, snäll och långsam. Dessutom påminner han om min pärla Ned. Det är lite tinker blod i dem fast Fabian är Irish cob, vad det nu är. När jag såg Dottern på Bailys insåg jag att hon blivit stor och väldigt duktig. Instruktören som var med gav fina komplimanger för hennes sitts. Det är synd att vi inte är redo för ponny med nerv och förmåga men jag kan inte se oss rida den i padocken i öjersjö i storm och 15 minusgrader. Barnen var riktigt duktiga och red riktigt bra båda två. Ingen vågade provhoppa Bailys men båda tog ett par språng på Fabian, vilket gick jättebra. De bytte häst efter ett tag och Dottern såg betydligt mindre ut på Fabbe! Men det gick riktigt bra och han var trevlig mot henne också.


Sen var det min tur och eftersom Bailys nu gick bort för båda barnen tog jag bara Fabian. Han var riktigt trevlig. Inte alls seg eller så utan en pigg liten glad sak. Trotts att taket nästan lyfte sig reagerade han inte med ett öra. Jag red kanske 15-20 minuter totalt och blev ganska så förtjust. Kanske inte en dressyr ponny då men jag kände mig som hemma på den breda ryggen, Som Ned fast kanske 15 cm lägre och betydligt mindre känslig i munnen. Jag fick ett par kort från en film så kvaliteten är inte så bra. Vad tycker ni? ska vi slå till?

Jag blev lite smickrad för efter en kort förfrågan till björn kom det här svaret som gör mig lite stressad
"Hej!

Alla hyrhästar finns hos oss efter den 10 juni. Vad gäller sista datum för Fabian så finns inget sådant utan det är mer avhängigt av om det kommer någon lämplig person som vill hyra. Vad jag förstod på Linda så fungerade det mycket bra när Ni var här och jag skulle se det som en fördel att även
Du kan sitta upp emellanåt för hästens utveckling. Åk gärna och prova Alice men återkom så snart Du kan ifall Du är intresserad av Fabian, tror dock
inte han blir kvar särskilt länge då han redan ska provas igen på fredag.

Mvh
Björn"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar