Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 27 maj 2011

Ponnymamma!

Vi bestämde oss på plats! Skrev kontrakt och i magen känns det helt som rätt beslut...Famljen har blivit med ny ponny:) Barnen var väldigt förtjusta i Fabian när vi provred i onsdags. Han var helt stabil i ridhuset trots att det stormade så taket lyfte sig. Idag började jag dagen kl 7.30 med frukost innan det blev ett pass på älskade Ned ( som gick något bättre än förra fredagen trots överdriven tittighet i ena hörnet) Jag red för en annan ridlärare idag som var så full av energi att jag blev alldeles lycklig. Min Medryttare Camilla var med för vi skulle direkt till mölndal efter för att ta en andra titt på ponnyn Fabian som barnen blivit så förtjusta i.                                                                                                        Ned på Råda: Tinker




Fabian född 1997, 145 cm hög Irish Cob ( Som en liten tinker....)

Väl där borstade vi världen sötaste ponny sadlade och red ut. Först red jag en stund och hästen gick så snällt iväg trots att det inte var någon annan häst med. Tittade nyfiket runt sig, mest på det gröna gräset han funderade  på om han skulle smaka lite på. Annars var han verkligen helt stabil. Jag kunde trava iväg och tillbaka utan problem och kände mig helt trygg. Redan då kändes det som om jag nästan tyckte ännu bättre om honom! Och Camilla gillad ehonom med så efter 50 minuters skogsridning i uppförsbacke hade vi bestämt att vi inta alls ville ha en nätt liten dressyrponny till barnen uten en trevlig pålle morsorna kunde rida på... Och så skrev vi kontrakt, där och då... Och jag är mycket mycket nöjd. Det känns bara som om det är en evighet tills vi ska hämta hem honom:) Jag vill verkligen lära känna den här lilla pärlan bättre och tänker att vi kanska kan ge honom lite livskvalitet. Han har tröttnat på att gå nybörjar lektioner,bli  borstad och klängd på av små barn. De säger att han varit stallets snällaste ponny men alldelas nyligen har han börjat dra ner huvudet och avsiktligt låtit bartnen glida över huvudet på honom:) Visst låter det som den perfekta ponnyn? Glömde jag säga att han är ganska outbildad och har svårt för att gå i form?...Vi älskar redan vår buse Fabian....

Jag han därefter rida lektion på Tabasco och göra stallet innan jag tittade på Dottern som red och kom hem vid halv åtta. Efter tre timmar i sadeln och ett och ett halvt glas vin är jag totalt slut och ska sova ...en stund innan jag ska till stallet i morgon bitti. Aldrig någonsin har jag varit så glad över en teori lektion!
Skål! (Det blir i champagn den 17 augusti:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar