Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 28 maj 2011

Oj så trött.

Att sitta i sadeln tre timmar var kanske inte det bästa för den gamla kroppen. Jag har sån träningsvärk idag och är dödligt trött... Tur att det var teori på Råda för jag hade behövt en lyftkran för att komma upp. Vi pratade mentalträning och att sätta upp mål. Jag insåg att jag uppnått det mål jag hade när vi bestämde oss för att skaffa häst första gången.
Vi var då i Särö och provred ett urgulligt sto som hette Mimosa. Jag skulle ju  prova efter att ägaren ridit fram henne. Jag var så nervös och red runt,runt på en volt, jag kunde helt enkelt inte komma ihåg hur man vände genom volten! Då tänkte jag att jag skulle lära mig rida så bra att jag vågade sitta upp och provrida hästar och att ägaren inte skulle tycka att jag gjorde bort mig. Det kan jag nu...

Nästa mål är alltså att få till den perfekta sitsen. Så man får 8:or om man skulle bli bedömd ivf...Och att kunna rida till lille Fabian och lära honom gå i form på ett år. Det är mitt mål med ridningen just nu. När jag orkar sitta upp igen alltså. Det gjorde jag inte i dag. Tabasco blev tömkörd istället.

Det gick ganska bra idag, lugnt och fint. jag lyckades göra både skänkelvikning och öppna från marken och fick en rejäl aha upplevelse när jag såg hur han satte fötterna. Vi galopperade även över bommar och gjorde massor av övergångar. Dottern red samtidigt en pigg och glad Putte i både trav och skritt. Jag tror han är återställd efter sista fång anfallet.

Snart är det dags för Dammiddag med tjejgänget. Jag tror jag behöver sova lite innan jag går, om jag inte ska somna på en soffa där...

2 kommentarer:

  1. Tips till nästa dammiddag, kanske:
    https://www.flashback.org/t1533002
    hahaha :-D
    /Annica

    SvaraRadera
  2. hahaha :D ska genast fråga maken om inte han vill tjäna en extra slant till semestern....

    SvaraRadera