Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 29 maj 2011

Dagens arbete.

              


  
 Det var trädgårdsarbete som stod på schemat idag. Jag hade massor av skänkta tomat och gurkplantor som skulle ner i jorden. Tyvärr var det några tunga saker som skulle bäras ut först vilken nu gör sig påmint som ett gnolande i ryggslutet. Men resultatet är fint. nytt fint tak i kanalplast och ny jord i planteringslådorna  och fina plantor. Nu är det bara ogräsrensning och nerklippning av en gigantisk pilkoja kvar innan man kan njuta av att bara sitta.Jag blev väckt med frukost på sängen av en glad Dotter, kanske att den lyckan hänger samman med att vi hittat en trevlig ponny att ha tillsammans? Hon hade gjort ett fint bokmärke också...Sötungen! Bortsett från ett lätt killning i halsen mår jag riktigt bra idag, kanske för att jag höll mig till två glas vin igår? Fast det är dumt att lyfta tunga saker, det molar lite i ryggslutet ... Hoppas det går över till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar