Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 2 juni 2011

lillsemester.

Det borde den här helgen kallas! Idag sov jag dessutom till halv tolv och vaknade helt seg med ont i hela ryggen av allt stillaliggande. nej upp tidigt är det som gäller om man ska hålla sig alert. Sen åt vi lånsam frukost innan jag gick ut i trädgården för att fixa det sista på pilkojan som numera är riktigt fin. Tyvärr har jag slarvat/städat bort min batteriladdare till kameran så det blir inga bilder riktigt än. Sonen kom hem och plockade upp det mesta av skräpet och klippte därefter gräsmattan så nu ser det riktigt städat ut. Jag flätade en klätterställning till mina bönor som jag ska plantera imorgon. Så upptäckte jag att de endast blir 40 cm och inte behöver något att klättra på...jaja så kan det gå.

Hovslagaren kom och skode Tabasco ikväll så allt blev lite försenat, Jag hade egentligen tänkt att träffa min Syster och Make på kvarterskrogen ikväll men efter middag och ett varmt bad blev det pyjamas och en kopp te istället.

Det kanske är bra för imorgon ska jag rida min absolut sista lektion på Tabasco. Jag försöker övertala Maken om att komma med och filma det hela, för Dottern har en dålig vana av att filma allt annat än mig och hästen när hon försöker. Vi får se om jag har råd att anlita honom. Jag ska rida så himla bra imorgon också, det känner jag redan nu! Jag har mjukat upp kroppen i lavendelbadolja och smörjt in ryggen med massor av Linex linnement. Det svider som eld men oj vad bra det är! Så tänkte jag fläta Pålles man och svans och sätta på de allra finaste ridkläderna också...Det blir massor av fint samlad trav, en bärig galopp, öppnor och slutor i perfekt form men fint undertramp. Ojojoj Som bästa dressyr uppvisningen! Och allt detta ska maken filma och sen säga att hans fru är nog den bästa han sett ( nu är det ingen lögn om han säger det, hans erfarenheter i hästvärlden sträcker sig till några ponnylektioner på PRK)

Det var mental träning som ska föregå ett bra sport evenemang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar