Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 29 juni 2011

Låtsasledig

Jag fick lite för mycket timmar under terminen som jag "kompar" ut lite lagom nu när vi endast har ett fåtal barn på avdelningen, Idag var vi 4 barn på 4 personal. Jag gick hem redan kl 11 och åkte förbi hemköp för att köpa pikniKmat. Jag och Barnen hade bestämt att vi skulle göra något tillsammans idag när solen skulle lysa och det var sommar varmt. Det är inte längre lätt att hitta på något med Barnen. En vill bada, en vill gå på bio eller möjligen handla filmer...Men en liten piknik kunde de alltså tänka sig, om vi åkte nån stans som var folktomt. Det är verkligen en utmaning att vara förälder.

Nu ska man ju vara tacksam att utmaningen inte ligger i att förhindra en eventuell "Farmor titel"  eller hålla lådorna rena från hemkört utan i att hitta lagom intressanta upplevelser för en tonåring i sina bästa år och en Tweenie. Mat är alltid rätt. Därför packades korgen med grillade kyckling klubbor, brie, nybakta frallor, tapenade, annanas och vindruvor. Dottern hade packat finkorgen (naturligt vis den tunga) och så bar det av. Eftersom barnen inte kunde komma på  nåt ställe att åka till bad de mig överraska. Det blev Gunnebo slott i Mölndal. Dit kan jag åka flerea gånger per år för deras köks trädgård är så fin, nästan som ett konstverk. Och där finns alltid en trädgårdsmästare att prata med...

Vi hittade det perfekta stället att sitta på, I skuggan under en stor ek. Utsikt över gröna hagar mend betande hästar och en glittrande sjö gjorde ju inte saken sämre. Maten var god och vi blev liggande i sirlande sol med en god bok i ett par timmar innan vi tog vägen genom slottsparken förbi en liten butik och köksträdgården på väg till bilen. Jag unnade mig en fin ogräshacka, handgjord...Dyr, fin...det är lyx det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar