Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 28 juni 2011

Så otroligt roligt!

Idag var det varmt på jobbet men jag slutade tidigt och kom hem för an skön eftermiddag med massor av vatten i en solstol bredvid dammen. Fick nya numret av equipage i brevlådan och man kan ju alltid låtsas som om de där övningarna de skriver om kommer kunna hjälpa min ridnig...framför allt när man ska skumpa rund på lilla tinker Fabbe. För att göra en varm och solig dag ännu bättre hade jag bokat in en privat lektion på Råda på eftermiddagen. Hur tänkte jag då? nu viste jag ju inte att det skulle vara 26 grader varmt och stekande sol...Som tur var hade de vattnat inne i ridhuset så det var ett par grader svalare där.


Jag valde en häst jag aldrig suttit på och som ser riktigt svår ut. MAN ska ju utmana sig själv då och då. Jag hade verkligen glömt hur det känns att sitta på en riktig häst! Hög och långbent. Det kommer kännas i hela kroppen i morgon det kan jag lova. Riktigt rolig och utvecklande lektion var det, men hon var verkligen så svår som jag föreställt mig. Så mycket rörelser, stora steg och väldigt vinglig. Jag lyckades få till en bra trav och galoppfattningar men jag vet inte om formen var lysande. Det kunde varit betydligt sämre, jag har sett henne med andra ryttare och i slutet var hon riktigt lösgjord och stabil. Fabbiene heter hon om någon undrar och står nu som önskemål nummer ett till lägret i augusti. Några halvkassa bilder tog Dottern på oss och som synes är det en stor häst... Jag känner redan träningsvärken mellan skulderbladen. Jag har avstått från hästar med stor gång på grund av ryggen men det känns faktiskt inte alls i ryggslutet! Det är nog det bästa med dagen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar