Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 30 juni 2011

samkväm

I morse hade jag sovmorgon och när jag tassade ner för trappan kände jag redan att solen hade börjat värma. Det blev långfrukost på altanen men GP kaffe, rostmackor och en stor skål solvarma jordgubbar från trädgårdslandet. Barnen som har blivit riktiga natt ugglor (de har det efter Far sin) sov och jag ville inte väcka dem...jag menar vem vill dela sina jordgubbar? Innan jobbet började han jag  dessutom vattna i trädgården och lukta på blommorna. Jag läste i tidningen att det ska bli ostadigt hela Juli, som vanligt, så jag njöt med ett visst paniskt "herre gud tänk om det regnar resten av sommaren" i bröstet...

Tänk vad lite man får gjort på jobbet när man ska försöka städa och hålla ordning på fyra barn hela eftermiddagen! Eller om det kan ha berott på att vi tackade av en kollega och en annan kom på besök med nyfödd liten bebis? De hade fika med ...kanske var det att vi fikade för länge för plötsligt skulle jag stänga igen och gå på arbetssamkväm i delsjön. En rask promenad först och sen en supergod sallad och rosa saft...Jag låtsades att det var rosé för arbetskamraterna hade verkligen bunkrat upp med bubbel och annat men de bor ju i närområdet allihop nästan. En väldigt trevlig kväll blev det även om man kanske borde ha planerat för mygg och kvällskyla...Och i morgon är jag alltså ledig...på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar