Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 26 juni 2011

Njuter

Av att det är sommar och att inte ha något att göra. Idag var jag duktig. Det ska man visst akta sig för att säga i offentliga sammanhang har jag hört. Det kan väcka avundsjuka och livsångest hos mindre duktiga medmänniskor. Det tar jag ingen hänsyn till alls nu, för jag är mycket nöjd. Stordådet som blivit utfört är visserligen bara en liten stenkant runt en gammal rabatt som behövde ansiktslyftning, men med tanke på hur skröplig man blir efter en midsommar helg känner jag mig mycket duktig. Det tog ganska lång tid för bredvid rabatten hade jag ställt en solstol, ett glas kall cider och en god bok.

Boken fick jag i sommar present på jobbet och heter Gargoylen av Andrew Davidson. Har skulle jag kunna skriva ett längre inpass om handlingen men det tänker jag inte göra. Vi hade en stor bok hög att välja på, mest svenska deckare av olika kvalitet men jag föll för den här, inte för att jag visste något om den men för att framsidan var så fin med en liten djävuls svans och med svart målade bladsidor. Den överraskar med ett riktigt spännande, romantiskt och humoristiskt innehåll...därför är jag extra duktig som fick färdigt min rabatt.

Jag har läst på YR.no att det ska bli sommar hela veckan. Man får förbereda sig och gå på mental semester. Man vet ju aldrig hur vädret blir när man väl är ledig. Tyvärr har sol och värme och stilla kvällar en bieffekt runt magen. I morgon ska jag absolut pumpa upp min pilatesboll och ta fram yoga mattan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar