Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 27 juni 2011

Vet i varje fall vad jag inte vill!

Det är i varje fall något att glädja sig åt om jag börjar fundera på vad jag vill med livet. Jag fick en fråga idag som  kom plötsligt och sköt över målet. Jag lovade att tänka på saken och det har jag gjort i ungefär 10 minuter... Det är skönt att kunna tacka nej utan att oroa sig för konsekvenserna. Kul erbjudande men inte det jag väntat på. Nu väntar jag dock inte på något erbjudande och det blev jag klar över ganska omgående. Jag har inga planer på att göra något annat i livet för tillfället även om jag glömmer det när det är termins slut varje år. Då är det roligt när någon ställer frågan så man får tänka till lite och besluta sig för vad man vill, eller i det här fallet inte vill...

Nej det var ingen som ville ge mig en Ponny. Idag heller...

Vi var på ett intressant studiebesök i en angränsande kommun för att titta på ett digitalt dokumentations verktyg för förskolan. Det var inte en IUP så mycket förklarar de, fast jag förstod i ärlighetens namn inte riktigt skillnaden på en IUP och en individuell utvecklings plan som det alltså inte var även om det såg ut så.
Jag hade egentligen tänkt att sätta mig och lägga in alla adresser i min nya mail och skicka ut till alla som sökt kursen digital kompetens att de har kommit med, men just när jag var lite arbetsmotiverad kommer jag inte längre in på min Jobb mail för de har ändrat mina inställningar. Det ändrade snabbt min inställning också, alltså min arbetsinställning, nu har jag ingen lust, utan ska kasta mig över min Sommar bok istället, mycket mycket mer sommar över det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar