Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 1 juli 2011

fredagsmys

Vaknade i morse och insåg att även Maken hade ledigt idag...på riktigt. Barnen var inte närvarande den ena sov borta den andra är tonåring. Det innebar att vi hade en trevlig frukost i köket helt för oss själva innan vi väckte Sonen. Därefter åkte vi till Bäckebol för att titta runt. Jag hittade en perfekt men helt oromantisk bröllopspresent till Älskade Maken som ska överlämnas under något mer romantiska former på söndag. Hade små funderingar på att dyka upp ur en tårta men inser att ingen av oss är särskilt intresserade av grädde så här års. Vi hade riktigt trevligt och hamnade så småning om på lärjeåns trädgårdar för lunch i deras växthus. Köpte torsk, vitt vin och blåmusslor på vägen hem vilka nu ligger och skumpar lite i magen. Vi åt musselsoppa som var fantastiskt god, även om jag alltid är rädd att äta musslor som jag lagat själv... detta trotts att jag slänger alla som har sprickor i skalet och som inte öppnar sig när de är kokta. Gott var det i varje fall. Därefter blev det kokt torsk med riven pepparrot och smörsås, färskpotatis och socker ärtor...Herre Gud vad gott det var!

Fast nu mår jag då lite lätt illa...så gör även Maken men inget av barnen så frågan är om det är musslorna eller om det bara är ett hjärnspöke. Den som lever får se som de så glatt säger... Varför säger man det så glatt föresten? det måste ju betyda att man räknar med att leva...eller hur? Vinet? Det var också gott och förhoppningsvis lagom lagrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar