Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 24 juli 2011

hemma Igen...

Japp, jag är hemma igen...och igen och igen kan man kanske säga. fast nu tror jag jag stannar hemma ett litet tag. Kanske en dag eller så...jag får väl kolla väderleksprognosen. Vi han alltså vara hemma en halv dag och packa om väskorna innan vi satt i bilen mot den kulturella huvudstaden, Tranås. Vi såg gamla kulturbyggnader överallt faktiskt. Vi hälsade på goda vänner som bor så vackert vid sjön Sommen. God mat gott vin och fantastiskt lägligt bubbelbad på kvällen. Absolut vad kroppen behövde efter lägret. Visserligen var det ett mycket svart bröst som visades upp i bikinin men stjärten lyckades jag hemlighålla tills dottern fick syn på den i duschen. "Oj! Oj!...ehh du är svart mamma..." så kan det gå. Jag tror inte badet hjälpte till med blessyrerna men kroppen mjuknade absolut.

Vi hade ganska tur med vädret. Det hade lovats 100% regn.
Det regnade 100% men bara i 5 minuter så där emellan hade vi tur även om det hängde i luften precis så där svensk sommaraktigt som det ofta gör i sverige på semestern...fast vi tar ju bara kort när solen lyser så nästa år tror vi att det var riktigt fint den här sommaren också... lite bilder från årets resa kommer alltså här. Om ni saknar vita stränder, paraply drinkar och blå himmel...köp ett resemagasin istället.






Dagens bästa var nog dock Makens shopping. När jag går och shoppar brukar  jag sällan komma hem tomhänt men jag tycker faktiskt att Maken tog priset idag. han satte upp en liten annons i Tranås ICA och efter att ha letat efter ett litet hus ute i vildmarken efter en "Snorre" hittade vi tillslut en Orre. VI ger honom 30 minuter sa vi i bilen...efter ca 20 backades bilen fram och bagagen stuvades om. Nej stuvades ur menar jag förstås för att ge plats åt en ärvd skivsamling på hundratals vinylplattor...Maken var glad hela resan hem, Tjejen som sålde var glad, hennes mamma såg medlidande på mig men jag vet... i vinter mörkret när jag har dåligt samvete kan jag alltid trösta mig med att Maken var lycklig i sommras. Och massor av loppisar stannade vi på som vanligt men i år kunde jag ju inte göra ett enda fynd för bilen var ju helt knökad av LP. Så det blev endast en dyr glasbit för mig, fast jag är ganska glad ändå för jag ska bygga pilstaket i morgon...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar