Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 6 juli 2011

modersinstinkt

Jag har absolut drabbats av detta. Sonen reste i morse till USA och jag tror jag kommer sakna honom inom kort. Nån gång under kvällen hoppas jag han ringer för att säga att han landat och  att han inte råkat ut för några märkliga olyckor. Jag har nu inte riktigt koll på när han är framme, inte heller på när han kommer hem, mer än att det är i augusti. Men visst kommer jag sakna honom väldigt snart, det tror jag... Vilket äventyr för en 15-åring när man tänker på det! Första gången jag var utomlands var jag 16 och då var det charter till Grekland. Nu har han ju världens mest överbeskyddande farföräldrar som kommer se till att inget ont händer om de har möjlighet att förhindra det. Kanske är det för att jag vet att han är mer på passad och i tryggare händer där än när han blåser fram bakpå kompisens moppe här?

Dottern är lite orolig över hur det ska gå med dammsugningen här hemma när han är borta. Misstänker att hon tror det är hon som ska ta över alla hans sysslor...jag oroar mig lite för gräsklippningen, vem ska göra det?! Man kan ju fundera.

Näst sista dagen innan semestern. Jobbade jättelänge och med massa små barn som har blöja, gråter och har snor i näsan...inte riktigt mitt vanliga jobb med andra ord. Fast lite smälter man när man får en blöt puss innan de går hem :) Maten var nästan färdig så jag fick ett bra avslut med ett glas rött i växthuset innan maten. Nästan semester med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar