Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 4 juli 2011

Redan måndag kväll.

Vi firade bröllopsdag i går. Nummer 18 tror jag det var om inte minnet blivit helt galet på sista tiden. Eftersom vi var ute med hela kusingänget på lördagen hade vi bestämt att ta det lite lugnare på söndagen. Vi går alltid på bio på vår bröllopsdag och äter middag. I år är Ju svärmor i sverige så vi ville passa på och njuta av hennes sällskap också.

Vi käkade alltså lunch tillsammans med henne i vid Grindstugan  vid Jonsereds herrgård. Jag har hört om det men det var första gången jag var där själv. Jag är grymt imponerad! Precis så vill jag att det ska se ut i trädgården, gärna nästa sommar så nu blir det till att spara till pil slanor och bygga! Dessutom finns det en litet rosenhandel bredvid! Och kan ni tänka er, jag köpte ingenting...det kan ju haft med att Maken nästan som vanligt köpt två rosen buskar i bröllopspresent...Fast jag tror jag ska ta mig förbi efter sommar stängningen och se om jag inte kan hitta lite rariteter. Först får jag bestämma vart jag ska gräva. Jag borde haft mer plats i rabatterna för det var ändå tre fyra rosor som frös ner i vintras...

Vi kom tillslut ut på stan i varje fall. Fast det visade sig att jag beställt biljetter till fel dag! Så vi fick ringa Sonen  som fick göra en ny bokning för oss medan vi väntade på middagen (grekisk)-Gissa vem som var lite sur? Fast kan ni tro, när Maken ringde SF idag så får vi två nya biljetter! Snacka om service. Vi såg Super8, lite "stand by me" känsla med Si fi inslag väl värd att ses, om än inte till priset av två...

Det är sista arbetsveckan och det är bara så mycket  pyssel att syssla med. Inga Barn nästan så allt går lååångsamt. Imorgon är jag ledig i utbyte mot dubbel pass på onsdag och sent pass på torsdag, sen är det semester men bara i 4 veckor vilket känns lite snålt tilltaget. Och i övermorgon ar Sonen till USA en månad ungefär och modersinstinkten slog till i natt vid två vilket gör mig väldigt sugen på sängen nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar