Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 9 juli 2011

oj!

Vad oljud det finns...jag har onekligen varit "döv" så länge att värled är besvärande högljudd när vaxpropparna är borta. MAn kan ju fundera på hur man tänkte när man väntade ett år med att gå till doktorn. Nu kan jag kanske själv förstå eftersom jag inte gillar att lägga pengar på onödigheter som läkarbesök. Dyra saker som skor med remmar och blingbling hör inte till onödigheter. Man prioriterar helt enkelt olika här i världen.

Tillslut föll jag för det inre trycket, jag antar att man efter tillräckligt lång tid av irritation till och med ser en öron spolning som en trevlig utflykt. Det var inte direkt behagligt men jag vet inte vad som var värst. Att höra bra eller höra dåligt. Min familj tycker det är jätte bra att jag hör vad de säger. Jag är inte säker på att jag håller med. Vet ni (antagligen) att det låter om tangenterna på datorn? Och blinkersen på bilen? Tidningspappret när man vänder blad...Jag antar att jag är väldigt glad, jag behöver bara vänja mig lite till tror jag...

Solen skiner idag igen och i trädgården växer det så man tror att det kommer vara höst om bara några veckor. I kväll ska vi äta soppa på mangold och till det en broccoli paj på hemma odlat. Kanske ett litet glas Limetto att njuta till i kvällssolen. Det kan man förtjäna efter att ha rensat ogräs i två timmar. Det är en fantastisk känsla att ha gått på semester och inte ha några direkta planer. PÅ måndag ska MassörMaggan få köra fingrarna i skulder bladet igen och på tisdag blir det mini-spa med Mor och Syster. Vad mer kan en människa önska sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar