Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 25 augusti 2011

glassar jobbet...

Det är torsdag:) Eller kanske fredag? nej det är torsdag...tror jag. Jag har fått massa betalt för att leka. En gummi dator levererad och klar till förskolan och ett par timmar i sällskap med tekniksupport Magnus (trevlig snubbe det där, som dessutom har haft ansvar för Sonens dator under ett par år med en mycket pinsam, för Sonen, incident som han måste påminna mig om varje gång vi ses...)
Lånade ett rart litet barn och satt en timme och lärde mig hur barn lär sig...man gör så här:
Jag "hej kan inte du kolla här och se om du kan lista ut hur det här fungerar?"
barnet "e det ett spel?"
Jag "typ...ett program kan man också säga"
barnet" jag vet hur man gör...hur gör man nu?....
Sen kunde vi det då:) Nästa Torsdag tror jag jag ska sätta nya Mail systemet i nån 4:a årings nävar...jag måste helt enkelt lära mig hur det funkar.

Jag hamnade i en ny spännande situation på ett IT företag i närområdet. En liten nervös sekreterare trippade runt i högklackat och försökte pracka på mig en kaffe då "försäljaren verkade ha försvunnit tillfälligt"...jag undrar vem/vad hon trodde jag var? Men jag vet att jag vill ha deras produkt, frågan är om jag får köpa den... Det är alltså sånt här man får betalt för nu för tiden Jo jag håller verkligen effektivt igång och förtjänar min lön men att det kan vara så roligt också!

MassörMaggan gjorde en ruggigt elak triggepunkts behandling och sen snäll laser för att kompensera...skrattar alltid första halvtimmen när jag är där sen är jag knockad. Jag köpte ett nytt 5 kort så nu får man väl vara lite sparsam ett tag. Dagens avslut blev riktigt avkopplande, fotografering av höstblommor och en kompis i liljorna...jag tycker de är vackra och lite läskiga. Satt riktigt nära för att få en bra bild. sen bytte jag sida och zoomade nära nära....på ingenting! vart tog den vägen? då är de läskigast....





Jag är riktigt nöjd med vissa av bilderna. De har fått en liten omgång i photofiltre ändå, bara en liten förstärkning...hade glömt bort hur fina bilderna blir med systemkameran när man ändrar inställningarna lite grann. Blommorna är en jätte verbena (lila) en solhatt (brunrosa) och en sköldpaddsört som var Mormors...i närbild förstår man varför den kallas sköldpaddsört...vi undrade alltid:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar