Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 22 augusti 2011

Väldigt förtjust...

Han är en riktigt snygg och trevlig ponny vår Fabian! Igår provred barnen en sväng i skogen och på Karis lycka, den stora gräsängen som hör till Stallet. Det är egentligen en hage för Korna som bor där men nu är de i vinterhagen bredvid. Paddocken som skulle vara klar innan vi kom i Augusti är allt annat än klar så vi hoppas just nu på torr väderlek så lastbilen kan köra upp grus inom väldigt kort. Tills dess har vi satt upp koner och gjort en något för hal 20x40 bana- Hade vi haft skor på alla hovar hade vi kunnat brodda med gräsbrodd, det kan vi kanske ändå men det är som sagt bara tre dagar sen han kom hit. Dottern Älskar redan Fabbe Modern räknar pengar och funderar på om han kommer vara till salu eller om vi måste skiljas om ett år...snacka om att ha framtidsperspektiv! framför allt med tanke på att jag inte ens ridit...




Vi hade förväntat oss en busig, lat, fet och egensinnig ponny som vi nog skulle behöva jaga i hagen varje gång. Hitills har han kommit direkt när vi ropat på honom och det är inga probölem för barnen att leda och hantera. Lite nafsig och tiggig är han förstås men står still när man är lite bestämd. I går skulle vi alltså rida ut en sväng och det gick ganska bra. Efter ett tag insåg lille Fabbe att han var helt ensam men massa människor ute i storskogen. Han gnäggade efter kompisarna så vi trodde barnen skulle ramla av. Efter halva turen skulle vi vända och byta ryttare. Då hade han lite svårt att stå still men vi kom tryggt tillbaka till karis där de red lite trav och galopp. Ser helt klart ut som en trevlig ridponny. På fredag är det min tur, är vädret bra ska jag rida lektion. Tyvärr trampade han av sig skon idag när Jonte red så vi får se om det går att rida imorgon... Här är lite fler bilder bara för att.



6 kommentarer:

  1. Ser ju helt underbar ut:)

    SvaraRadera
  2. Å så söt!! Måste nog göra något åt det här med mitt ridsug... Känner mig rätt avis faktiskt...

    SvaraRadera
  3. Ser ut som ni gjort ett riktigt bra val med lilla Fabbe :) Helsöt sak ju, till o med för en helt häst ointresserad syster, fast det är ju ingen häst egentligen det är ju en Ponny :D

    Puss o kram Höras imorgon o fixa din biljett??!! :):):) // Cia

    SvaraRadera
  4. Vi är verkligen helt nöjda:) det blir säkert massa saker att gny över längre fram men han e en charmör:) Jag måste fixa biljett...är hemma efter 17 idag...

    SvaraRadera
  5. jippi jag är på stora bilden i <3 "min" söta fabbe love you och love you mamma <3

    SvaraRadera
  6. Fina anonyma dotter;) Älskar dig med...och du passar allra bäst av oss på Lilla Fabbe

    SvaraRadera