Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 27 augusti 2011

ridskola

Första lördagen på ridskolan...upp klockan sju och iväg. Körde från solen rakt in i svarta natten och världens åskoväder. Hästarna på Råda var inte alls rädda för åska som tur var för vi hade sitsträning. Dottern var med för det skulle komma en reporter till PRK som hon ville träffa. Tyvärr är det nån misstänkt sjuka på Råda så det är karantän där...vi fick således eld i baken och tog oss hem, duscha, bytte kläder och kom till PRK på en halvtimme. Kanske inte helt lagligt men eftersom ingen såg mig så hände det inte. Naturligtvis hade reporten magsjuka så vi stressade helt i onödan. Men å andra sidan fick vi en fika i klubbrummet innan vi åkte till nästa stall. Dottern vill rida ut så det blev 30 minuters klättring i branta backar i duggregn och sen 30 minuter trav och galopp på Karis lycka. Mor fick inte sitta upp idag :( men det gick riktigt bra i båda galopperna idag.

Jag inser att det finns en oväntad fördel att vara ponnymorsa...motion. Igår red jag ju 1.5 timme.och sen 30 minuters promenad+ 20 på ridskolan och idag ytterligare 30 minuter i ojämn terräng...undrar hur vältränad man blir av att gå bredvid?

På ridskolan möttes vi av flera trevliga tjejer som säger hoppas hoppas du kan börja i vår skola! Dottern längtar tills måndag då vi kan fråga...

Ikväll blir det Dammiddag med tjejgänget. Alla kan tyvärr inte komma, en  åker till kina idag för att kika inför ett utlands flytt...spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar