Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 6 november 2011

Blandad kompott

Lite bra och lite dåligt helt enkelt. Hade en helskön fika med Mor på Allum. Det krävs inte mycket för att göra en vanlig sketen söndag till nåt särskilt. En tur till Rusta, inköp av lite lulllull och en låda. Sen satt vi jätte länge på den "franska plågan" (le pain francais) drack Kaffe och pratade. Helt underbart...Bäst var ändå att hon löste julklappsfrågan för sig och för oss:) tänker inte berätta vad men nu är det klart! ( ifall någon mottagare skulle läsa...) Sen halkade hon som vanligt med plånboken öppen och jag kom hem med en jätte fin garderob som jag blev så super glad för...har jag den på mig ser jag ut som en normal människa i stället för en sån där ponnymorsa! Fast sen ska man ju inte glömma att det är det man är...

Direkt efter fikat hämtade jag Dottern, åkte till stallet där jag hängde i två timmar innan det var dags för NH träning...Fabbe var ganska duktig men det märktes att han redan gjort en omgång tidigare...Det blev en kort lektion i kyla och skymmning...


Hemma tittade jag på Världs cupen för att se hur det går för Rolf Göran Bengtsson...hoppades på att få se honom kamma hem lite fler poäng. Istället såg jag hur Kanadas främsta ryttare förlorar sin Häst Hickstead efter sin runda. Han sitter och tittar på poängtavlan när hästen vinglar till och ramlar ner DÖD under honom! Fy fasen...jag var helt chockad. ska jag säga...Och det väckte en hel del minnen av när min Instruktör Amy´s Musse dog i ridhuset för två eller tre år sedan. Han hade kolik trodde vi och jag hjälpte henne leda runt medan vi väntade på veterinären när han gick omkull i dödsryckningar. Det var nog ett av livets värsta ögonblick...

Man undrar vad man sysslar med när man skaffar djur... En extra tår fäller jag ikväll....
http://svt.se/2.128686/1.2592297/hast_dog_under_varldscuptavling

3 kommentarer:

  1. Åh vad jag blir avundsjuk, vill oxå Allum shoppa med mamma och få grejer som man inte visste man behövde :D Jag fick allt grejer när hon var här så inte avis på den biten...men sitta o fika o mysa o råka shoppa.....:D Låter som en härlig söndag och du verkar vara lite piggare äntligen! :)

    Fruktansvärt med Hästen som trillade ner och dog, läste om det här borta också!! Fy....

    Puss o Kram <3<3<3

    SvaraRadera
  2. så snygg idag ska du veta;)

    SvaraRadera