Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 25 januari 2012

älskar att komma hem...

Bästa dagen i veckan är onsdag. När jag jobbar sent. Nej det är inte ett machosistiskt drag jag lovar. Bortsett från att onsdagar är mysiga på jobbet. Jag ansvarar för 7 fyraåringar hela förmiddagen inne och ute efter lunch (ganska lugnt och skönt...) Jag hinner både ha samling och aktiviteter, dokumentera och observera...tyvärr hinner jag inte dricka kaffe men jag får ju rast efter lunch...bortsett från att jobbet är roligt är det inte den huvudsakliga anledningen till att jag älskar onsdagar.

Att komma hem! Det är det som gör min dag. Efter 9,5 timmes arbete kommer man in genom dörren där middagen serveras alldeles strax och vinet är upp hällt. Maken är aldrig så fantastiskt snygg som när han lagat pasta med Italiens köttfärssås. Är barnen dessutom tillfälligtvis artiga och rumssäkrade är dagen perfekt. Sen är det ju faktumet att dagen är så förstörd att man inte kan göra något...

Det är så avslappnade på något sätt. Man kan lika gärna glo på TV och skriva blogginlägg. Och lägga sig tidigt förstås. I morgon ska jag jobba på kontoret hela dagen med de trevliga IT-folket. Mycket IT är det nu. Hela dagarna på jobbet iPad och starboard...hela tiden! Gissa vem som vinner popularitetstävlingen där just nu? Gissa vem som säger Nej det är inte din tur än hela dagarna? Gissa vem som har roligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar