Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 22 januari 2012

sover inte...

De sista veckorna har jag kommit in i ett sova oroligt stim. Och jag tycker det blir värre och värre. Det börjar alltid med att jag drömmer mer och mer detaljerade drömmar. Den här gången har det varit Zombieteman. Inte mardrömmar egentligen men det är så tydligt att de vill säga något viktigt och jag kan bara inte förstå...

Jag har ju alltid drömt massor och till och med gått drömtydar kurser och annat. Vissa teman känner jag igen och behöver inte tänka så mycket på. Affärdrömmar tex, då jag går i stora köpcentrum eller småbutiker med massor av saker att välja på och bara plockar och plockar alldeles för mycket saker...Då vet jag att det är dags att välja inriktning och att det är förändringar på gång. Men zombies? hallå?! (jag vet att hjärnan hämtar inspiration till drömmarna i saker man ser eller upplever och att "walking dead" serien är en källa att ösa ur men vad vill hjärnas säga?)

Efter att ha legat vaken i timmar och funderat på lastning och transportkörning i snö, föräldrasamtal på måndag, grönakortet kursen jag inte kommer hinna gå och vilka böcker jag måste hinna läsa under kursen som börjar på måndag...och sen tillbaka till banhoppningen Nattis ska göra nästa söndag OM jag vågar köra transporten...så somnade jag tillslut.

Och drömde att jag kastade mig i havet naken och simmade ut, fram och tillbaka i en basäng innan jag gick ombord på en gammal träskuta...och låste in mig på toaletten...inte direkt sammanhängande på något sätt:)

Jag skulle vilja ha en knapp att stänga av hjärnan på. Jag är inte dummare än att jag förstår att jag är lite stressad över att jag tagit på mig lite för mycket den här terminen, att 135% arbetstid inte är riktigt normalt att hinna med och samtidigt vara avslappnad.

Idag ska jag börja läsa en av böckerna som verkar väldigt spännande, "varför pedagogisk dokumentation" och sen ta en promenad i snön. Hoppas hjärnan slappnar av när den får komma igång. För jag blir lite stressad av att kursplatsen öppnar i morgon klockan 10.00 när jag egentligen bara har tid att plugga på helgerna.

3 kommentarer:

  1. Zombies säger du :D Kanske beror på att man måste vara en levand död för att hinna och orka med 135% arbetstid, häst, skola, barn, man m.m Din hjärna är helt enkelt mer logisk än du :D:D:D

    Skönt du snart ska åka på semester och vila upp dig lite :D Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha...jag vet inte om du är riktigt klok eller RIKTIGT klok...levande död...kanske är det det jag kommer känna mig som eftere eden här tereminen ? Tänkte inte på det

    SvaraRadera
  3. Gränsen mellan geni och galenskap.....:D Det är ju uppenbarligen helt logiskt eller hur :D Själv drömde jag om att jag var på promenad med hunden och stötte på ett litet rådjur, det följde med mig och Bode hem, dom blev dunderkompisar på stört, så jag var tvungen att kolla om jag hade ett rådjur i trädgården i morse :D Vad tror du det betyder??? :D:D:D:D

    SvaraRadera