Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 27 januari 2012

Ljuvlig dag.

Det är fredag och jag är LEDIG. Inte riktigt ledig för på morgonen satt jag och jobbade klart lite med Movie Maker filmen jag började på igår. Egentligen jobbade jag med programmet eftersom jag ska lära ut det på kursen nästa vecka och jag har aldrig gjort film i Windows Live Movie Maker...bara den gamla och det ser ju inte alls lika dant ut. Jag var ganska nöjd med den nya versionen. Snygga övergångar och text animeringar. Och dessutom hängde sig inte datorn en enda gång! Jag blev väldigt nöjd tillslut och känner att jag kan stå och visa inför hela gruppen och ha lite koll. Jag gjorde en film om hur vi introducerat iPad och starboarden....ser snofsigt ut...

Sen gjorde jag uppgift två i kursen. Det tog lite tid att formulera sig trots allt. Man skulle noggrant beskriva sina förkunskaper...på en halv A4 minst...snarare en och en halv...och då var jag lite ödmjukt återhållsam ;)

Mina kollegor hade stängningsdag idag och vi brukar vara tvungna att vara med i utbyte mot komp tid när det inte behövs vikarier. Fast nu sa jag att jag vill ha min lediga dag samma vecka för att hinna plugga men det fick jag inte. SÅ när mina jobbarkompisar satt på jobbet åkte jag till stallet för att mysa...


Jag älskar vår Ponny extra mycket vissa dagar. Idag var en sådan. Jag red ut en sväng i skogen alldeles själv. Det var kallt och snöigt och Han är inte van vid att gå först och helt ensam. Det märks lite i att man får knacka  meed hälen lite när han vänder sig hemåt och inte vill gå fram men annars är han så trygg och stabil att man får en liten tår i ögat. Det är svårt att tro att det är samma tjej som sitter på. Alldeles lugnt och utan minsta oro i en timme. Sen en kort galopp på Karis Lycka i snön...då var vi glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar